Urząd Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice

Menu

Treść

Ogłoszenie o naborze na kierownika MGOPS

Burmistrz Jelcza-Laskowic ogłasza nabór kandydatów na stanowisko kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jelczu-Laskowicach.

1. Nazwa i adres jednostki:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Witosa 41
55-220 Jelcz-Laskowice

2. Określenie stanowiska pracy:
kierownicze stanowisko urzędnicze - kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jelczu-Laskowicach w wymiarze pełnego etatu

3. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: praca socjalna, polityka społeczna, administracja, prawo, zarządzanie,
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 2012 r. w sprawie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r., poz. 1081),
- co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej,
- bardzo dobra znajomość przepisów prawnych w zakresie wymaganym na stanowisku, w szczególności w zakresie pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, znajomość kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu pracy, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych,
- umiejętność kierowania zespołem pracowników,
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.

4. Wymagania dodatkowe: 
- znajomość procedur i praktyka w zakresie pozyskiwania środków unijnych i innych środków pozabudżetowych,
- sumienność, terminowość i rzetelność,
- dobra organizacja pracy,
- odpowiedzialność, odporność na stres.

5. Zadania do wykonania na stanowisku:
- kierowanie działalnością Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (MGOPS) oraz reprezentowanie go na zewnątrz,
- realizacja zadań w zakresie pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego oraz innych zadań wynikających z przepisów prawa lub przekazanych do realizacji MGOPS,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach zgodnie z delegacjami ustawowymi oraz przyznanymi upoważnieniami w sprawach z zakresu działania MGOPS,
- nadzór nad kompleksową, sprawną, terminową, zgodną z prawem realizacją zadań MGOPS,
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w MGOPS, 
- wykonywanie obowiązków pracodawcy wobec pracowników MGOPS,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Jelczu-Laskowicach dotyczących funkcjonowania i realizacji zadań MGOPS,
- opracowywanie, aktualizacja i skuteczne wdrażanie strategicznych dokumentów i programów gminy, prognoz w zakresie pomocy społecznej i innych zadań realizowanych przez MGOPS, a także opracowywanie sprawozdań w tym zakresie,
- zarządzanie powierzonym mieniem, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym zabezpieczeniem majątku,
- opracowywanie planu finansowego MGOPS,
- przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy 
i głównym księgowym MGOPS,
- inicjowanie i wdrażanie działań mających na celu pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym funduszy unijnych na projekty związane z realizacją zadań MGOPS,
- współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami w celu realizacji zadań społecznych.

6. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- warunki pracy typowe dla stanowiska pracownik administracyjno-biurowy, zgodne z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy 
i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy.

7. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych – poniżej 6%.

8. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopia dyplomów potwierdzających wykształcenie, w tym dokumentu potwierdzającego posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej,
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu, dotyczące udokumentowania wymaganego stażu pracy,
- pisemne oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych 
i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- pisemne oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub karno-skarbowe;
- w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa 
w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność.

9. Zastosowane metody naboru:
- sprawdzenie ofert pod kątem spełnienia wymagań formalnych,
- liczba ofert spełniających wymagania formalne > 5 test pisemny i rozmowa kwalifikacyjna z 5 kandydatami, którzy osiągną najlepszy wynik w teście pisemnym,
- liczba ofert spełniających wymagania formalne ≤ 5 rozmowa kwalifikacyjna.

9. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych:
Informujemy, że administratorem danych osobowych osób składających oferty jest Gmina Jelcz-Laskowice, ul. Witosa 24, 55-220 Jelcz-Laskowice. Wyznaczono inspektora ochrony danych osobowych, kontakt: e-mail iod@jelcz-laskowice.pl
Dane osobowe osób składających oferty będą przetwarzane w celu realizacji procedury naboru na stanowisko ds. kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jelczu-Laskowicach.  Podstawą przetwarzania danych osobowych dotyczących kandydatów jest art. 22ˡ § 1 i § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1465) , art. 6 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1135) w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Dane osobowe wykraczające poza zakres określony w ww. przepisach przetwarzane będą na podstawie zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom. Dane kandydatów nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Kandydat ma prawo: cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, żądania od Administratora dostępu do danych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania danych w zakresie dopuszczonym przepisami prawa. Kandydat ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych przez kandydata przystępującego do naboru jest dobrowolne. Bez podania wymaganych danych osobowych udział kandydata w naborze nie będzie możliwy. Dane osobowe kandydatów nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Oferty z dopiskiem „Oferta pracy na stanowisko kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jelczu-Laskowicach” należy składać w terminie do dnia 06.12.2024 r.:
- osobiście w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice – sekretariat - I piętro (godziny pracy pon. – pt. 7.30 – 15.30, śr. 8.30 – 16.30),
- przesłać pocztą  na adres (za datę złożenia uznaje się datę wpływu do urzędu): 
Urząd Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice
ul. W. Witosa 24
55-220 Jelcz-Laskowice

                                        
                                    
                                Burmistrz Jelcza-Laskowic

                                   /-/ Piotr Stajszczyk

            

Kontakt

Sekretariat
 71/ 381 - 71 - 00
 71/ 381 - 71 - 22
 71/ 381 - 71 - 45
fax. 71/ 381 - 71 – 11
um.sekretariat@jelcz-laskowice.pl

Kontakt

Stopka