Menu
Menu
Odnośniki
- Biuletyn Informacji Publicznej UMiG Jelcz-Laskowice
-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Odnośniki
- Profil w serwisie Facebook
- Projekty krajowe
- Projekty unijne i krajowe
- LGD Dobra Widawa
- Komunikacja miejska
- Gospodarka odpadami
Treść
OTWARTY KONKURS OFERT
z dnia 13 stycznia 2022 roku
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 ze zm.) oraz Uchwały nr XL.360.2021 Rady Miejskiej w Jelczu – Laskowicach z dnia 30 listopada 2021 r. w sprawie: przyjęcia „Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2022”.
GMINA JELCZ-LASKOWICE
reprezentowana przez
Burmistrza Jelcza-Laskowic
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację w 2022 roku n/w zadań, w formie powierzenia lub wsparcia zadania wraz z udzieleniem dotacji na sfinansowanie lub dofinansowanie ich realizacji.
- Rodzaje zadań i wysokość planowanych środków publicznych przeznaczonych na powierzenie lub
wsparcie finansowe ich realizacji.
Zakres – Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej wśród mieszkańców Miasta i Gminy
Jelcz-Laskowice
Zadanie: Upowszechnianie strzelectwa sportowego poprzez prowadzenie zorganizowanych zajęć sportowych, treningów i współzawodnictwa sportowego
- łączna kwota przeznaczona na realizację zadań do 9.500 zł.
Zakres – Działanie na rzecz osób niepełnosprawnych
Zadanie: Rehabilitacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej z terenu Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice
- łączna kwota przeznaczona na realizację zadań do 50.000 zł.
Zakres – Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym
Zadanie: Prowadzenie działalności edukacyjnej wśród mieszkańców Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice
w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych oraz promowanie trzeźwego stylu życia
- łączna kwota przeznaczona na realizację zadań do 35.000 zł.
Zakres – Działanie na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania praw dziecka
Zadanie 1: Prowadzenie poradnictwa rodzinnego dla mieszkańców Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice
- łączna kwota przeznaczona na realizację zadań do 20.000 zł.
Zadanie 2: Wspieranie rodzin, integracja społeczności lokalnych poprzez organizowanie spotkań, pikników, zajęć lub warsztatów dla mieszkańców Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice
- łączna kwota przeznaczona na realizację zadań do 20.000 zł.
Zakres – Działanie w zakresie kultury, sztuki i ochrony dziedzictwa narodowego
Zadanie: Wspieranie inicjatyw kulturalnych i turystycznych mających na celu aktywizację i integrację seniorów z terenu Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice
- łączna kwota przeznaczona na realizację zadań do 10.000 zł.
Łączna kwota przeznaczona na realizację powyższych zadań do 144.500 zł.
- Zasady przyznawania dotacji.
- Podmiotami uprawnionymi do złożenia ofert są zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie statutowo działające w obszarze sportu:
- organizacje pozarządowe niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, i nie działające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia, prowadzące działalność statutową w danej dziedzinie;
- podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
- Kompletne oferty realizacji zadania zawierające informacje określone w art. 14 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, należy składać na druku stanowiącym załącznik
Nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia
24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r., poz. 2057). Oferty niespełniające warunków formalnych nie będą rozpatrywane. - W wyniku rozpoznania zgłoszonych ofert Gmina Jelcz – Laskowice może zlecić realizację zadania jednemu lub kilku wykonawcom w granicach kwoty określonej na dane zadanie.
- Kwota przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej w ofercie. Warunkiem zawarcia umowy jest wówczas aktualizacja oferty w zakresie korekty syntetycznego opisu zadania/ opisu zakładanych rezultatów/ kalkulacji przewidywanych kosztów/ harmonogramu realizacji zadania. Fakt złożenia oferty nie może być traktowany jako gwarancja uzyskania dotacji.
- Korekta kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania musi uwzględniać konieczność zachowania procentowego udziału innych niż dotacja środków finansowych w odniesieniu
do udzielonej dotacji (suma procentowego udziału innych środków finansowych nie może być mniejsza niż deklarowana w ofercie w odniesieniu do wnioskowanej dotacji). - Wyniki konkursu ofert będą stanowiły podstawę do zawarcia umowy o udzielenie dotacji
na realizację zadania publicznego w 2022 roku. - Przed podpisaniem umowy oferent zobowiązany jest dostarczyć:
- korektę części oferty – w przypadku otrzymania dotacji niższej niż wnioskowana
lub w przypadku konieczności dokonania zmian (w tym korektę opisu rezultatów realizacji zadania publicznego), - oświadczenie o posiadanym rachunku bankowym oraz propozycję podziału wypłaty środków dotacji (tj. ilość transz – kwota dotacji – płatna w terminie do dnia).
- Po podpisaniu umowy istotne zmiany dotyczące realizacji umowy wymagają formy pisemnej:
- zmiany w planie i harmonogramie – informacja pisemna/mailowa od zleceniobiorcy lub przedłożenie korekty planu i harmonogramu,
- zmiany w zestawieniu kosztów realizacji zadania - wniosek pisemny zleceniobiorcy
(z uzasadnieniem) złożony zleceniodawcy przed planowaną zmianą, najpóźniej 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania. W przypadku zmiany kosztorysu obejmującej zwiększenie/zmniejszenie środków w danej pozycji kosztorysu powyżej 20% – konieczne jest zawarcie aneksu do umowy. - Dopuszcza się pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego w przypadku gry oferent prowadzi odpłatną działalność pożytku publicznego (odpowiednie zapisy w statucie lub innym dokumencie – dołączonym do oferty).
- Oferent zobowiązany jest do podania dodatkowych informacji dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego, o który mowa w części III pkt 6 wzoru oferty realizacji zadania publicznego. Rezultaty uznaje się za osiągnięte przy ich realizacji na poziomie 80% zakładanych wskaźników opisanych w zadaniu, uwzględniając aktualizacje (np. liczba uczestników, widzów, ilość przeprowadzonych zajęć itp.).
- Oferent, realizując zadanie zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r. str. 1 ze zm. Ogł. W Dz. Urz. UE L 127
z 23.05.2018, str. 2) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z 2019r. poz. 1781),
- zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym w szczególności art. 21 „przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi pracodawcy lub inni organizatorzy w zakresie takiej działalności są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym”.
- Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniony co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie,
o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny. - W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju Oferent ma obowiązek na bieżąco śledzić
i respektować umieszczane na stronach internetowych Głównego Inspektoratu Sanitarnego
i Ministerstwa Zdrowia, wytyczne i zalecenia dotyczące epidemii SARS-CoV-2, w tym zasady bezpiecznego postępowania, a także aktualne przepisy prawa.
W sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
III. Terminy i warunki realizacji zadania.
- Oferty na powierzenie lub wsparcie wykonania zadań publicznych wynikających z niniejszego ogłoszenia powinny obejmować działania z terminem realizacji od dnia podpisania umowy najpóźniej do 31.12.2022r.
- Nie jest wymagany wkład rzeczowy.
- W sytuacji, gdy oferent wnosi do realizacji zadania wkład osobowy w postaci świadczenia pracy wolontariuszy i/lub pracy społecznej członków organizacji należy przestrzegać następujących zasad:
- zakres, sposób i liczba godzin wykonywania pracy przez wolontariusza powinny być określone
w porozumieniu zawartym zgodnie z art. 44 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, - jeżeli wolontariusz wykonuje pracę taką, jak stały personel, to kalkulacja wkładu pracy wolontariusza powinna być dokonana w oparciu o stawki obowiązujące dla tego personelu,
- wolontariusz nie może być beneficjentem ostatecznym zadania,
- rozliczenie pracy społecznej członków organizacji lub świadczenia wolontariuszy w ramach realizacji zadania odbywa się na podstawie oświadczenia tej osoby, z którego wynika zakres prac, ilość godzin, wraz z zatwierdzeniem i wyceną ww. pracy przez osobę upoważnioną przez zleceniodawcę.
- zakres, sposób i liczba godzin wykonywania pracy przez wolontariusza powinny być określone
- Plan i harmonogram działań w zakresie realizacji zadania publicznego powinien być określony
w ofercie w sposób szczegółowy, by umożliwić Zlecającemu kontrolę merytoryczną poszczególnych działań podejmowanych przez oferenta w trakcie realizacji zadania, zgodnie z harmonogramem. - „Zestawienie kosztów realizacji zadania” w części V oferty winna być szczegółowa, by umożliwić identyfikację kosztów podlegających rozliczeniu. W części VI oferty „Inne informacje” lub obok określenia nazwy każdego kosztu należy opisać z jakich środków (własnych finansowych/wkład osobowy/dotacja) zostanie pokryty koszt wymieniony w Zestawieniu kosztów.
- Koszty poniesione w ramach realizacji zadania zostaną uznane za zasadne gdy: zostały uwzględnione w zestawieniu kosztów realizacji zadania (ewentualnych aktualizacjach), są niezbędne i związane
z realizacją zadania oraz są udokumentowane właściwymi dokumentami księgowymi. Organizacja zgodnie z art. 16 ust. 5 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zobowiązana jest do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację zadania. Przyznana dotacja może być wydatkowana tylko na cele związane z realizowanym zadaniem publicznym i wyłącznie na potrzeby osób, do których jest ono adresowane. - Dotacja może być przeznaczona na uczestników zadania w zakresie:
- transportu zawodników na zawody
- pomoc techniczna podczas treningów i zawodów (kolarstwo),
- opłat startowych i delegacji sędziowskich (nie dotyczy transferów i opłat kar),
- zakupu sprzętu sportowego i strojów (w tym naprawy i konserwacji),
- zakupu wody dla zawodników,
- wynagrodzenia osób prowadzących zajęcia,
- wynagrodzenia pracownika merytorycznego,
- obsługi medycznej,
- wynajmu obiektów sportowych,
- utrzymania obiektów sportowych,
- badań lekarskich,
- ubezpieczenia (polisy),
- zakupu nagród, dyplomów, pucharów, statuetek (nie dotyczy nagród pieniężnych),
- kosztów administracyjne (tj. koszt obsługi księgowej, zakup materiałów biurowych, opłaty bankowe) - nie mogą przekroczyć 5% otrzymanej dotacji.
- Dotacja nie może być udzielona na:
- dotowanie zadań, które są dofinansowane z budżetu Gminy lub jego funduszy celowych
na podstawie przepisów szczególnych, - pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundację kosztów, budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
- działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,
- udzielenie pomocy finansowej osobom fizycznym i prawnym,
- działalność polityczną i religijną,
- koszty związane z realizacją dotowanego zadania powstałe poza okresem określonym
w umowie (ani wydatki poniesione przed terminem zawarcia umowy, ani po terminie realizacji zadania).
- dotowanie zadań, które są dofinansowane z budżetu Gminy lub jego funduszy celowych
- Oferenci, których oferty zostaną wybrane w otwartym konkursie ofert oraz będą realizować zadanie publiczne, zobowiązani są do udostępniania informacji publicznej na zasadach i w trybie określonym
w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Termin i miejsce składania ofert.
- Oferty należy składać w terminie do dnia 04.02.2022 roku w sekretariacie Urzędu Miasta
i Gminy Jelcz – Laskowice, ul. Witosa 24, pokój nr 20. - Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie ze statutem lub rejestrem określającym sposób reprezentacji wraz z pieczątkami imiennymi,
a w przypadku ich braku wymagany jest czytelny podpis oraz pieczątka nagłówkowa oferenta. - W części II oferty należy wskazać osoby umocowane do zawarcia umowy w imieniu organizacji
ze wskazaniem imienia i nazwiska/nazwy, stanowiska, nr pesel/regon, należy wskazać adres mailowy, telefon kontaktowy do kontaktu z organizacją. - Oferty należy złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice. Decyduje data wpływu do Urzędu. Ofertę składamy w zamkniętej kopercie ze wskazaniem nazwy zadania zamieszczonego w ogłoszeniu oraz nazwy i adresu wnioskodawcy. Oferty złożone w inny niż wyżej opisany sposób nie będą rozpatrywane.
- Komisja konkursowa zastrzega sobie możliwość wystąpienia do oferenta o dodatkowe informacje mogące mieć istotne znaczenie dla oceny oferty i zawarcia umowy.
- Oferty należy złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 Nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U.
z 2018 r., poz. 2057). - Do oferty należy dołączyć:
- aktualny odpis/samodzielnie pobrany wydruk komputerowy z Krajowego Rejestru Sądowego
lub zaświadczenie innego właściwego rejestru/ewidencji stowarzyszeń wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące od upływu terminu złożenia oferty, (w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji – dodatkowo dokument potwierdzający upoważnienie osób go reprezentujących
do działania w imieniu oferenta), - kopię aktualnego statutu organizacji potwierdzającego, iż organizacja prowadzi działalność pożytku publicznego.
Kopie dokumentów muszą być potwierdzone przez oferenta za zgodność z oryginałem. Oferta złożona bez wymaganych załączników jest niekompletna i zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.
- Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert.
- Wyboru ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Jelcza – Laskowic.
- Komisja Konkursowa przy rozpatrywaniu ofert pracuje zgodnie z art. 15 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz Regulaminem pracy komisji konkursowej. - Złożone oferty podlegają ocenie formalnej i merytorycznej.
- Rozpatrywane będą tylko oferty kompletne, złożone na właściwym formularzu oraz złożone w terminie określonym w ogłoszeniu.
- Oferty spełniające wymogi formalne oceniane będą przez Komisję Konkursową pod względem merytorycznym.
Ocena merytoryczna: |
Kryteria |
Wartość punktowa |
Możliwość realizacji zadania |
- plan i harmonogram działań ma odzwierciedlenie w opisie zakładanych rezultatów |
0-5 |
Kalkulacja kosztów |
- proponowane koszty celowe i zasadne - w przypadku zadania współfinansowanego – uwzględnienie udział innych środków finansowych |
0-5 |
Jakość wykonania zadania |
- posiadane zasoby kadrowe tj. opis kwalifikacji osób zaangażowanych w realizację zadania adekwatne do zajęć opisanych w ofercie |
0-5 |
Doświadczenie oferenta |
- zadania zrealizowane w latach poprzednich - rozliczanie poprzednio realizowanych zadań publicznych |
0-5 |
- Oferty, które uzyskają minimum 12 punktów zostaną przez Komisje Konkursową wytypowane
do dofinansowania. - Wybór oferty nastąpi do 14 dni licząc od następnego dnia, w którym upłynął termin składania ofert.
- Informacja o wynikach konkursu zostanie zamieszczona niezwłocznie po wyborze oferty na stronie internetowej urzędu, na stronie um.jelcz-laskowice.finn.pl w zakładce „Mapa aktywności organizacji pozarządowych” oraz na tablicy ogłoszeniowej Urzędu.
- Przeznaczone do powierzenia lub wsparcia mogą być tylko zadania realizowane na rzecz mieszkańców/uczniów oraz osób reprezentujących Miasto i Gminę Jelcz – Laskowice.
- Informacje o zrealizowanych w roku 2021 zadaniach publicznych tego samego rodzaju:
Środki wydatkowane w 2021 roku w zakresie:
– Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej 1 420 792,97 zł
– Działania na rzecz osób niepełnosprawnych 30 000,00 zł
– Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym 71 600,00 zł
– Działanie na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania praw dziecka 30 000,00 zł
– Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 3 527,00 zł
Z up. Burmistrza
Marek Szponar
Zastępca Burmistrza
Kontakt
Sekretariat
71/ 381 - 71 - 00
71/ 381 - 71 - 22
71/ 381 - 71 - 45
fax. 71/ 381 - 71 – 11
um.sekretariat@jelcz-laskowice.pl